ALGEMENE INFORMATIE OPDRACHT
De opdracht is tweedelig.
Het eerste deel van de opdracht, bestaat uit het actualiseren van 4 hoofdstukken uit de theorie.
Hierbij wordt er verwacht, dat we met een kritische kijk naar de actualiteit van het onderwijs kijken.
In deze corona-tijden is het onderwijs, naast de zorg, misschien wel de meest besproken sector.
Als groep hebben we besloten om de volgende 4 hoofdstukken te bespreken:
- Hoofdstuk 2: Deonthologie.
- Hoofdstuk 4: Rechtspositie van de leerling.
- Hoofdstuk 5: Rechtspositie van de leerkracht.
- Hoofdstuk 7: Ambtsgeheim en discretieplicht.
Per hoofdstuk zijn er leerdoelen opgesteld, die wij als lerende leerkrachten, moeten behalen.
Bij elk hoofdstuk moet er minstens 1 actuele bron gezocht worden. Dit kan een artikel, of een filmfragment zijn, dat niet ouder dan 1 jaar mag zijn.
Het vinden van recente artikels bleek moeilijker dan gedacht, wanneer je niet over een digitaal abonnement beschikt
Al deze gevonden informatie, i.v.m. de hoofdstukken, moet in een schriftelijke paper gegoten worden.
Het is de bedoeling om hier de theorie te koppelen aan de bronnen.
Uiteindelijk is het de bedoeling, om via een eindconclusie, ook de leerdoelen te koppelen aan de basiscompetenties en aan de attitudes van een beginnende leerkracht.
Voor het evaluatiemoment van deze groepsopdracht moeten we, via e-media en een activerende werkvorm, een mondelinge toelichting voorbereiden.
Wij hebben als groep besloten, om dit via een zelfgemaakte website te brengen.
Het is de bedoeling, dat medestudenten de leerstof verwerven via ons platform. Een website is daar zeker geschikt voor.
Tijdens het groepsgesprek van 12/05/2020 zullen wij ons als groep focussen op de uiteenzetting van HOOFDSTUK 7: Ambtsgeheim = discretieplicht.
Het tweede deel van de opdracht, bestaat uit een vergelijkend verslag over een participatief orgaan van je (stage)school.
Dit deel is na de corona-crisis optioneel geworden.
Wij hebben hier als groep gekozen om hoofdstuk 9 (klassenraad) te behandelen.
We zullen zien of we nog tijd hebben om dit uit te werken.
Het was de bedoeling dat Evelien en Jeffrey bij Christophe een klassenraad zouden bijwonen, om dit nadien dan samen uit te werken.
Er was al communicatie met de directie, om te participeren.
Christophe is klastitularis van T3EMTD6 en T3ET6, en is dus verantwoordelijk voor het goede verloop van de klassenraden voor deze klassen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb